banki

Poniedziałek nie jest dobrym dniem dla klientów kilku banków działających w naszym kraju. Od rana ludzie muszą mierzyć się z licznymi kłopotami. 

Banki zmagają się z awariami

Pierwsze problemy klienci banków zaczęli zgłaszać w poniedziałek rano, po godzinie 8:00. Awaria dotknęła osoby, które korzystają z usług PKO BP. Okazało się, że nie działała bankowość mobilna.

Należy jednak podkreślić, że kłopoty pojawiły się również w innych bankach. Poza wspomnianym PKO Bank Polski, mowa o Santander, mBank, Bank Pekao, ING Bank, Bank Millenium oraz Alior Bank.

Do Banku Pekao tylko o godzinie 8:00 wpłynęło ponad 700 awarii. Najczęściej klienci skarżyli się na kłopoty z logowaniem w aplikacji oraz na bankowość mobilną. Także Bank Millenium ma spore problemy z bankowością mobilną.

Głos na temat awarii zabrało biuro prasowe PKO BP. W oświadczeniu wystosowanym do jednego z portali informacyjnych poinformowano, iż w poniedziałek „występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu ze strony i strony logowania do serwisów”. Przedstawiciele instytucji zaznaczyli, że około godziny 10:50 „wszystkie serwisy miały działać bez zakłóceń”.

Do ciekawych doniesień dotarł z kolei portal businessinsider. Powołując się na zagraniczne źródła podał, iż być może „prorosyjska grupa hakerska NoName05716 przeprowadziła atak na Pekao”. Trzeba jednak zaznaczyć, że informacje te nie zostały potwierdzone przez przedstawicieli prasowych banku.

Na temat awarii wypowiedział się również BLIK. Komunikat w tej sprawie ukazał się na Twitterze. „Szanowni Państwo, Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia” – przeczytamy w mediach społecznościowych.

 

źródło: Polsat News

Zobacz również: