świadczenie pieniądze

Klienci kilku dużych polskich banków mogli poczuć zaniepokojenie. Otóż czołowe instytucje bankowe w naszym kraju podjęły zadziwiające kroki. ING Bank Śląski, Bank Millennium oraz Santander Bank Polska zareagowały w dość mocny sposób na groźną sytuację, która miała miejsce w ostatnich dniach.

Banki zareagowały na wyciek danych

Wspomniane instytucje: ING Bank Śląski, Bank Millennium oraz Santander Bank Polska zdecydowały o zablokowaniu kart płatniczych części swoich klientów. Takie kroki podjęto w związku z niebezpieczną sytuacją. Dokładnie rzecz biorąc chodzi o wyciek danych od jednego z operatorów.

W poniedziałek, 29 maja, ING Bank Śląski postanowił zablokować karty płatnicze części klientów. Podjętą decyzję uzasadniono kwestiami bezpieczeństwa. Przedstawiciele instytucji poinformowali, iż jeden z operatorów kart płatniczych miał lukę w systemie, która doprowadziła do wycieku danych użytkowników kart.

Nieco później wyszło na jaw, że wyciek danych dotyczył także Santander Bank Polska oraz Bank Millenium. Te podmioty także dokonały blokady kart płatniczych.

Więcej wiadomości w tej sprawie dostarczyli dziennikarze. Zdaniem jednego z portali informacyjnych, operatorem u którego doszło do wycieku danych jest Visa.

Zresztą sama Visa wydała w tej sprawie oficjalny komunikat. „W przypadku, gdy sprzedawcy, nasi klienci lub partnerzy informują nas o jakichkolwiek chwilowych naruszeniach ich zabezpieczeń, które narażają informacje o rachunkach płatniczych na ryzyko, dbamy o to, by odpowiednie, potencjalnie dotknięte zdarzeniem banki otrzymały stosowną informację. Działania te wynikają z naszej roli w zakresie ochrony oraz zapewniania funkcjonowania ekosystemu płatności i pozwalają bankom na podjęcie odpowiednich kroków w celu ochrony posiadaczy kart (…). W ramach tego incydentu systemy Visa nie doznały żadnych naruszeń i nadal funkcjonują bez zakłóceń” – dowiemy się z oświadczenia.

Na koniec warto podkreślić, iż nie wiadomo, które banki oraz ilu klientów zostało dotkniętych wyciekiem danych. „Klienci, których karty zostały zablokowane, powinni złożyć wnioski w swoich bankach o wyrobienie nowych kart płatniczych” – zaznaczyli dziennikarze.

źródło: Super Express

Zobacz również: